سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نشظریات شخصی است- صدق –تجلی- رستگاری امرالهی-در بحث درباره امر الهی بین دومقلد نیست- بلکه بین دو عالم است تجلی دنیائی امرالهی – درانحضار کی نیست وهرکس میتواند درابعادی صاحب نظر باشد دریان مورد کثرت میتواد رخ دهد وسطوح مختلف هم داشته باشد- حال این بحث مطرح است که انچه فرد از تجلی دینای درک میکند وبه ا ن معتقد است حقیقت دارد ویافقط صدق داردجناباقیا کانت معتقد است صدقدارد چون براساس علم زمانی ومکانی فرد تشخیص میدهد چه بسیار غلط باشد وفد را به گمراهی بکشاند- این مطلب صحیح است درباره منشا تجلی فلسفه نیاز است یعنی عقل محض وفرد بایدفلسفه خودراازمنبع دقیقی بدست اورده باشد کسی که وارد این حوزه میشود وبایدتقلای کافی داشته باشد این مطالب سرسری نیست گرچه بعضی عرفا معتقد هستند دردنیا ویاخرت کمک های فکری به این افراد داده میشود لذا دراین موارد برای ایجاد روابط انسانی کهدراسلام بسیارمهم است تازمانی که طرف مقابل انحصارگرائی نمیکند وخشو نت بکار نمیبرد تساهل وسهل گیر مجاز است ودین باسطوح بالا از خود خویشتن داری میکند مثلا کسی بهدین واقعی مسیحت معتقد است اما یک مسلمان بادرک سطح بالا اگر مسیحی شد گرچهان مسیحیت درست باشد بسیاری از حقایق ودرکه را ازدست داده است بهمین علت ارتدادمطرح می میشود مانند کی کهمیخواهد با اولین خطی که دردنیاکشف شد بنویسد- یک مثالی میاورند که از یک منظره مکاتب نقاشی طرحی میشکند که تفسیر محتوائی وزیبای شناسی فرد است خوب هردوبعد قوانین دارد نمیتوند حقایقرا درنظرنداشته باشد امروزه میگیوند تکنولوژی دنیا رانابود خواهد کرد کدام تکنولوژی تکنولوژی- بندگسیخته- و- رها  بدودن قوانین ِ عقالنی مسلم استکه جهان رانابود میکند- مانند اسلحه سازی – که پشتوانه برتری طلبی وقدرت طلبی است ودرشناخت تجلی دنیائی به عقل ووحی نیاز است ونمیتوان باقوانین دنیائی اخرت را خمچنان تفسیر کرد لذا دردک امرالی نیاز مند قواین شناخت عمومی یکسان هستیم- جای نسبی گرائی نیست واین مطلبی است جناب اقای کانت به ان نرسید- ونسبی گرائی درحقوق افراد گه برخلاف حقیقت باشد وبر اسا صدق شخصی باشد   به اشتباه افتادند البته برای اسلام ناب اگر کسی درخارج حیطه اسلامی به همجنس گرائی معتقد باشد کاری بااوندارد ولی صدق ایشان در شرایطی نمیپذیرد واهل خشونت نیست درحالیکه دراین مورد انحصار طلب است- یعنی راه وسطی دربعضی موارد وجود دارددر حال امرالهی پشت این جهان است دراین دردرون این دنیا مادی   گرچه دردرون مادی قدرت دارد ولی مجزااز این جهان مادی است وبی نهایت علل کثیر دراین جهانازقدرت الهی سرچشمه میگیرنند ولی خدایگان نیستند مثلا ادیانی در هند کهچنین فکر مکینند ویک تجسم انسانی- خدائی میدهند درحقیقت فرشتگان هستند روابط مذهبی با اسنانها در حقیقت یک رابطه سیاسی –حقوقئی است ا میتواند تاحدی گفت کهانها از صدقی برخوردار هستند ولی رستگاری ندارند رستگاری مال مذهبی باسطوح بالا است- به خشونت نبایدمنجر شود وخشنوت دراسلام درمقابل خشونت است- وحقوق مدنی ودنیائی فرد هم لحاظ میشود- وطرف مقابلهم باید چنین باشد اسلام بدنبال برتری طلبی ایمان وتقوا واخلاق است- میزان سطوح پایئن علت االعلل وامر الله شناسی شخصی نیست با بیان خداوندمنان مشخص میشود- ودرک انضمانی تخته وبند شدن به درک شخص کهعلم ودرک زمانی ومکانی دارد قابل قبول نیست وتحمیلی از جانب سطوح بالترهم قابل قبول نیست ودرفتارجمعی جهانبشریت خللی ایجاد نمی کند تحلیل که برخواسته است تحلیل علمی برای درک حقیقت بسیارحساس است واشتابا های فراوانی بوجوداورده است-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3